Helgen

I helgen har jag försökt ta det så lugnt som möjligt för att vila mitt knä, men det blir nog en tripp till sjukhuset i veckan för att kolla upp det ändå. Jag hade faktiskt tänkt hålla mig borta från hästryggen hela helgen men jag lyckades inte fullt ut med det... 😜
Igår jobbade jag mina hästar i töm. De fick ganska så likadana pass i en låg men rund form och med mycket tempoväxlingar, övergångar och galoppfattningar. Båda jobbade på superfint! 

Idag har älskade Molly varit här och ridit. Perfekt med lite ridhjälp just nu! 👍
Vädret idag var helt underbart med en värmande sol från en blå himmel och det var helt vindstilla. Övergav ridhuset och höll till på den härliga ridbanan istället. Äntligen! 
Molly fick allt kämpa lite för att rida i Winstones stora gångarter men han är så snäll och förlåtande så han joggade runt fint med henne och fick avsluta med en avskrittning utomhus med sällskap av Tess och Trixi. 
Prima och Molly kom där emot inte alls överens men eftersom hon ändå var sadlad och klar så kunde jag inte låta bli att rida lite på min älskade kossa. 😉 Iklädd mjukisbyxor, en för stor hjälm som åkte ner i ögonen och med ett vänsterben utan styrka så var inte kraven på min ridning speciellt höga idag, men Prima gick ändå förvånansvärt bra och det var så härligt att rida!
Love my horsies! ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0