Mamma Prima

Jag trodde inte att Prima hade fölat någon gång, men igår hittade jag på den lettiska stamboksidan att hon faktiskt har en avkomma född 2011!
Hennes "fölis" heter Puaro Smile och är efter hingsten Puaro. 
Jag hittade även att Prima har en halvsyster vid namn Pikade som även hon är född 2011 och är efter Puaro. Det är alltså lite samma recept på de två hästarna.  😉
Båda hästarna finns fortfarande kvar hos Primas uppfödare men tråkigt nog har jag inte hittat några bilder på någon av dem...

Puaro har även en avkomma som heter Pakito som jag red in när jag började jobba här i stallet.

Min chef berättade att när hennes pappa hade en hästgård över i Lettland så var Puaro avelshingst på den gården och han tävlandes i hela Baltikum. 
Gården såldes men hingsten stod kvar och när nya gårdsägaren la ner verksamheten såldes Puaro till Sverige. Vad jag kan hitta nu så är han såld till Tyskland. 


Bild lånad från 
http://www.sporthorse-data.com/d?i=10703572



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0