Massage

Tredje gången gillt och igår fick äntligen ut en massör till våra hästar!
Jätteskönt att få gå igenom dem inför höstens träningar och tävlingar.
Men det är hemskt vad världen är liten ibland! Det visade sig att jag och massören har gått på samma gymnasium (Plönningegymnasiet) men att han slutade samma år som jag började och att vi alltså hade missat varandra precis.
Dessutom hade även han jobbat med galopphästar men på ett stuteri på Irland. Kul var det i alla fall att prata om lärare, hästar och minnen från gymnasietiden!


Winstone var helt prickfri och det kändes verkligen jättebra! Då vet jag ju att våran träning är helt rätt och att det bara är att fortsätta på samma spår. Han fick ändå en omgång med biolight så nu är det bara att sätta igång med hårdträning igen! 😉

Prima hade en del spänningar i höger bog och höger bak. I bak visste jag om för det är den hon har lite jobbigare att få in under sig. Han fick dock loss det mesta med biolighten så det ska bli spännande att känna hur hon känns i ridningen efter behandlingen. Hon ska dessutom behandlas en gång till om 2-3 veckor för att få loss ännu mer.

Nu ska de vila i tre dagar innan vi kör igång med träning igen så jag undrar vad jag ska hitta på om kvällarna då?
Idag ska jag nog plocka bär och baka paj tror jag! 😉


Igår var dessutom min underbara kompis Linda här och hälsade på! Det var över ett år sedan vi träffades sist så det var verkligen på tiden att ses igen!
Hon och hennes pojkvän hade semester så de kom ut och turistade här, åkte med på en guidad tur med mig och på kvällen myste vi på restaurang med god mat och massa prat. Vi måste se till att träffas oftare! ❤

Linda Ohlsson
2016-08-01 @ 23:21:15
URL: http://lojumping.blogg.se/

Ja vi måste ses oftare! det va så roligt att träffa dig igen! ❤️❤️❤️

Svar: Jättekul! Synd att vi bor så långt ifrån varandra... 😞
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0