Torsdag

Igår och idag har jag haft lite hjälp i stallet av en tjej som jag var ridlärare åt när hon var mindre. Nu går hon på ridsportsgymnasium och har påsklov denna veckan, så hon ville komma upp till stallet och vara med lite.

Idag började jag med att jobba Furino i töm. Han blir bara mer och mer avslappnad för varje dag och idag jobbade han så bra att han blev trött jättefort. Inte lätt att vara en liten bebis med för stor kropp! 😂

Birger fick också jobba en stund i töm och agera lärare åt Hanna som fick lära sig hur man gör.

Robin har fått jobba mycket med tömkörning det senaste, men idag var det dags att sitta upp på ryggen.
Han hade ryttare på sig några gånger i höstas men det var ju ett halvår sedan! Men Robin är ju så cool och duktig så jag kunde rida honom i skritt och trav i lina idag. 👍

Innan lunch red jag Sakko barbacka ihop med Hanna på Roga och Anna på westernhästen. En stund på ridbanan och avslutade med en liten uteritt. Sakko var jättelugn och duktig idag och sökte sig ner i form istället för att springa med huvudet i vädret. Arbete i töm gör verkligen nytta! 👍

Eftermiddagen spenderades med att kratta, sopa och vattna i ridhuset. Inte den roligaste sysslan men sånt som måste göras.


Mina hästar fick bara joggas lugnt idag. Prima uppsuttet och Winstone i töm.
Med Prima jobbade jag mycket övergångar mellan gångarterna och hon hade velat jobba mer ordentligt men fick nöja sig med lite lättare arbete.
Winstone var tillbaka i sitt fjantiga jag idag igen och blev rädd gång på gång i stallet när katterna gick över stallgången bakom honom. För det har ju aldrig hänt innan...
Sedan höll han på att krypa ur skinnet för att det stod en skottkärra utanför ridhuset. Suck! 
Jag hoppas att den här tittighetsperioden går över snart! Tramsunge!
Nåja, när vi väl jobbade så skötte han sig bra och joggade på fint! 😊





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0