Ny vecka

Idag har det varit en ganska lugn dag. 
Jag jobbade lite med Gustaf på morgonen. Han fick prova på arbete i töm för att hitta ner till en stadigare form med bjudning och han jobbade jätteduktigt!
Tog sedan en långtur på Laura för att flytta henne ner till Hästgårn över sommaren och det blev en härlig tur i solen och värmen. Hon var pigg och glad och jätteduktig som traskade på utan tvekan hela vägen trots att vi var helt själva! Duktig 4 åring! 👍 

Efter lunch roade jag mig med att skutta lite lugnt och försiktigt med Feja och Mona. Jag hade lagt fram cavaletti på ena långsidan och ett litet kryss på andra. Båda var jätteduktiga och jobbade på fint i värmen. Mona hade dock lite svårt för att få med sig alla benen över hindret när vi travhoppade, men i galopp var det lättare!

Hoppiskuttade sedan med Prima. De senaste har det blivit mer löshoppning än uppsutten hoppning och hon har tröttnat lite på att löshoppas. Uppsuttet är mycket roligare tycker hon! 
Även fast hon var något loj idag (för att vara hon) på grund av värmen och att hon har sovit ute i natt, så var hon ändå taggad på att få hoppa! Hon tog några riktigt trevliga språng men blev sedan lite trött och började hoppa flackt så då gav vi oss med hoppningen för idag men jag slängde upp Hanna i några minuter så att hon fick prova att hoppa några skutt på låg höjd med henne och de skötte det fint båda två! 👍

Kund efter det som ville prova att rida ut på Sarma som de var och provred i förra veckan. Jag följde med på Winstone som ändå bara skulle ut och lulla lite lugnt idag. Han var riktigt lugn och cool idag. Skönt!

Sedan hade Tess gjort iordning Trixi inför att jag skulle ta ett hoppass på henne. 
Det var roligt att hoppa lite ordentligare på en annan häst än mina egna, men jag fick rida ordentligt framåt för att få igång henne men hon tyckte det var skoj och småbusade lite efter hindren ibland.
Nu ska jag hjälpa Tess att hoppa henne ett par gånger i månaden och rida ut och busa nån gång i veckan. Det är ju bra att man kan hjälpas åt och be om hjälp med hästarna. Tess hjälpte ju mig att tömköra när jag hade ryggskott. Smidigt att ha en stallkompis! 



Kvällen spenderades med film och tacos ihop med Hanna och Lejon! Härligt att de båda är här igen! ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0