Tisdag på jobbet

Idag har jag i lugn och ro hunnit med alla mina hästar på jobbet. Jag har bara 8 hästar och ponnyer att jobba med just nu så det är tur att det snart kommer nya. 😉

Hubert har idag haft ryttare på ryggen för femte gången och är jätteduktig. Står stilla vid uppsittning utan medhjälpare på marken och jag rider utan lina i skritt och trav. Han är väldigt lugn och cool.

Natasja har haft sadel och träns på sig ett par gånger nu och idag klängde jag även lite försiktigt på henne. Hon är lite osäker av sig så jag tar det lugnt och försiktigt så att hon känner sig trygg i allt jag gör. Hon har redan blivit modigare så hon kommer nog bli en riktigt trevlig ponny bara hon får den tid hon behöver.

Hans har även han haft sadel och träns på sig några gånger och jag har även hunnit hänga lite på honom en gång. Idag kunde jag även sitta upp på honom vilket jag gjorde helt utan medhjälpare och vi skrittade även ett varv på en liten volt. Han känns så himla cool och trygg!

Bruno har fått hoppa idag! Allra första gången han hoppar med ryttare och han var såklart jätteduktig! ❤

Birger satt jag upp på och red en liten stund idag. Även små ponnyer behöver trimmas lite emellanåt och jag älskar att jag är så pass liten att jag faktiskt kan rida småponnys!

Nagasaka fick ett pass med skritt och travarbete och med lite miljöträning när kråkorna dök upp så lägligt och tränade steppdans på plåttaket till ridhuset. Det låter en hel del då och med hästar som är lite ljudkänsliga är det inte alltid speciellt kul... Men Nagasaka skötte sig jättebra och stressade inte upp sig alls även fast hon tyckte det var lite konstigt när det lät. Duktig bebis! 👍

Geten och Taip fick avsluta dagen med lite nh och miljöträning. Nyttigt för unghästar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0