Veckoslut

9 hästar jobbade med på jobbet idag.
Först ut var Robin som visades för kund i morse. Han gick superfint! På lite drygt en vecka har han fått bättre bjudning, följer mina hjälper bättre och framförallt så kan han nu galoppera under ryttare i båda varven utan minsta problem! Duktig liten! ❤

Madeja och hennes bebis fick springa runt lösa i ridhuset en stund vilket Madeja tycker är toppen och busar runt ordentligt.
Skulle sedan rida Poga med sällskap av hennes bebis, men bebis tyckte att det var dags att gå ut till hagen och traskade iväg dit själv. Efter några lönlösa försök till att få med bebis tillbaka till ridhuset så gav jag upp och släppte ut henne i hagen där Robin stod och väntade och så fick jag och Poga rida för oss själva istället.

Freddy fick sedan ett lugnt pass med mest skrittarbete där jag jobbade med att få honom att följa tygeltagen bättre nu när jag har börjat rida honom på bett igen. I nästa vecka ska han och Tintin flytta till sitt nya hem.

Under eftermiddagen jobbade jag med alla fyra nya ponnys. Longering med sadel var det som gällde idag och fortsatte gårdagens träning på att lära dem mina signaler och röstkommandon i longeringen och lite allmän uppfostran och en diskussion om det där med personligt space och att inga hästar, hur söta de än må vara, har fritt inträde i mitt space. Regel nummer ett liksom.

Birger fick jobba på töm idag igen och efter att ha jobbat i alla gångarter med lite övergångar så avslutade vi med att fortsätta träna skänkelvikningar och öppnor. Världens sötaste shettis!! 😍

Hela gänget med nya ponnys



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0