Helskodda eller knäskodda?

Jag föredrar helskodda ridbyxor helt klart! Ingen tvekan om den saken! Men jag äger faktiskt även några knäskodda ridbyxor som jag har fått av min mamma. De är i stretchigt jeansmaterial, snygga och sitter bra. De är bekväma att ha på sig när man går runt och pysslar i stallet och de går väl an att rida med om man bara ska rida ut en sväng eller om man ska jogga lite lätt på en snäll unghäst. Mer än så - nej! 

Vilken typ av ridbyxor man trivs bäst i är såklart en vanesak, men jag har experimenterat och försökt rida i knäskodda ett tag nu och det går verkligen inte! Jag åker runt i sadeln som i en tvålkopp! Jag har en ganska stabil sits grunden så det ser antagligen inte ens hälften så illa ut som det känns, men att rida ett ordentligt ridpass går verkligen inte! 
Nej jag vill ha mina helskodda ridbyxor så att jag sitter stadigt och stilla i sadeln!

Föredrar ni helskodda eller knäskodda och varför? 

Bild på mig och Winstone från förra året fotad av Tess Johansson
Hanna
2017-04-28 @ 13:26:01

Har aldrig tidigare kunna rida i helskodda ridbyxor.. Det har alltid varit knäskodda.. Men för ett år sedan ca så prövade jag på helskodda och oj vilken skillnad det blir i sadeln, var ju inte alls lika svårt att sitta still längre 😅

Svar: Haha Precis! Det är stor skillnad! 😉
jennkas.blogg.se

trixiotess.blogg.se
2017-04-28 @ 15:46:57
URL: http://trixiotess.blogg.se/

Älskar oskodda 😀 Men har nu köpt ett par helskodda fast med silikon grip o de är dom bästa. Sitter sjukt bra.

trixiotess.blogg.se
2017-04-28 @ 15:46:59
URL: http://trixiotess.blogg.se/

Älskar oskodda 😀 Men har nu köpt ett par helskodda fast med silikon grip o de är dom bästa. Sitter sjukt bra.

Svar: Jag har funderat på att köpa ett par med silikon men är osäker på hur bra de håller när man rider upp till 10 hästar om dagen och tvättar dem ofta...
jennkas.blogg.se

Anonym
2017-04-30 @ 08:18:33

Helskodda är sköna, men det absolut bästa är helt oskodda, mjuka, billiga bommullsridbyxor och mina gamla långa chaps. Synd bara att chapsen har krympt. . . . . 😉

Svar: Men blir det inte glidigt i rumpan då? 😜
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0