Julig helg med kuskarna

I fredags kom Hanna hit! Det firade vi med att hon först fick prova att rida Macha och sedan red vi Prima och Winstone. Det var första gången Macha hade någon annan på ryggen än mig men det var inga problem. De andra två red vi halva passet var på. Jag hjälpte Hanna med tips medans vi red och båda hästarna gick fint! Sedan blev det fredagsmys med båda Hanna och Lejon! Nästan så att man fick lite sommarkänsla. 😉 Jag fick en jättefin julklapp av Hanna! En drömfångare av en hästsko! Jättehäftig! 😍

 
Igår var det julmarknad på ön. Jag och Hanna åkte runt och tittade efter saker och julklappar på Persgården, Pensionatet och i Visingsborgs trädgård. Dessutom träffade vi alpackorna Ebba och Sverker. Vilka härliga djur!
Under eftermiddagen kom både Ellen och Isabella hit och på kvällen var det julbord med hela jobbet! Kul att även de som jobbat under sommaren kunde vara med! Kvällen fortsatte med fest på loftet på Whk och avslutades med film och chips hemma i soffan. 
 
Idag har vi tagit det ganska lugnt. Sovmorgon och sedan film i soffan med kuskarna. På eftermiddagen åkte Ellen och Isabella hem och jag och Hanna roade oss i stallet i några timmar. Hon hjälpte mig att ta fina bilder på Macha och filmade när jag red. Tog sedan en uteritt på Prima och Winstone och resten av dagen spenderades i soffan med film och prat. 
 
Imorgon åker Hanna hem igen och även Lejon. Då blir jag ensam i huset ett tag framöver. Men jag har ju mina katter i alla fall. 😉
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0