Veckan som gått

Den här veckan har Therése varit sjukskriven så jag har fått jobba hennes hästar utöver mina. Tur att vi inte har så många hästar hemma just nu och att cheferna och Lejon hjälptes åt med mockningen så att jag kunde fokusera på bara hästarna. Dessutom har vi några hästar som bara går på lösdriften och har vila. 

Jag har varierat träningen för de hästar jag har jobbat under veckan med lite löshoppning, tömkörning, longering, miljöträning och ridning. 

Gandis har jag jobbat i töm och främst har han fått göra miljöträning/toleransträning med presenningen. Mycket nyttigt för honom!

Jelka har longerats med sadel och träns, miljötränat med presenningen och tömkörts.

Råttan har löshoppat, jobbat i töm, tränat upp- och avsittningar och miljötränats.

Storm har fått en lugn vecka med endast lite nh-övningar och miljöträning. 

Quini har jobbat i töm med fokus på att jobba i ett lugnt tempo. Även hon fick miljöträna en dag och igår red jag henne en liten stund. Det var endast tredje gången hon reds, men hon var verkligen jätteduktig och traskade runt i skritt och trav utan lina. Idag har hon flyttat till sitt nya hem. 

Balder har trimmat på formen och smidigheten i ridningen, fått en uteritt, dragit saker i ridhuset och idag satt vi för honom för rockarden och körde en sväng. Han var jättesnäll, men det var kallt om fingrarna att köra...

Sekunde har varvat arbete i töm med ridning och börjar bli riktigt fin i ridningen nu! Kul!

Birger har fått göra lite nh-övningar, jobbat i töm och idag fick han en liten uteritt vilket han uppskattade! 

Mercur har miljötränats, jobbat i töm och longerats med sadel. 

Ja, så har veckan sett ut. Nya tag nästa vecka!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0