Lek och tricks

Som många vet så tränar jag lite frihetsdressyr och trickträning med mina egna hästar då och då. 

Jag älskar våra lekstunder! Det är riktig kvalitetstid med hästarna! 
Vi leker och busar, jag tränar på hur mitt kroppsspråk påverkar hästarna, vi jobbar med röstkommandon och signaler, vi leker med trick vi kan och jobbar med detaljerna där och ibland hittar vi på nya tricks. Dessutom blir det väldigt mycket gos och mys med hästarna! 💕

Idag när vi lekte tog vi ett kort pass men jag lyckades få lite på film. 
Prima var riktigt med på noterna idag medans Winstone var lite okoncentrerad och därför gjorde jag inte så mycket med honom. Vanligtvis är det Winstone som är mest engagerad och vill göra massa tricks hela tiden och det är också han som kan flest tricks av de två. 


- Lek och tricks
Nizze
2017-02-02 @ 05:37:45

Kul att se er utan hjälpmedel med långa spö. Att du lärt dem och de vill lära med glädje. 💙

Svar: Ja massa långa piskor behöver man ju inte. Det är roligare att träna för att kunna använda så små signaler som möjligt! 😊
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0