Nytt i stallet och kvällstricks

Igår anlände sju nya hästar till jobbet och idag har vi provat de flesta av dem lite försiktigt. De var lite vimsiga och förvirrade efter resan hit så vi kommer jobba dem lite lätt från backen med nh och tömkörning tills de har landat. 


Min favorit var en svart 5 årig D-ponny som kommer bli riktigt bra när han har fått landa och jag fått trimma lite på honom. 👌 

Ikväll har jag lekt med mina egna älsklingar igen. Lekt och gjort tricks. Det är så himla roligt!

Vi höll på lite längre än jag hade tänkt eftersom båda hästarna var så vakna och verkligen frågade efter vad jag skulle be dem om. Prima var dock lite jobbig idag eftersom hon ansåg att hon hade ensamrätt om mig och att Winstone inte riktigt fick vara med. Tillslut tröttnade jag på henne och ställde in henne i hennes box så att jag och Winstone kunde få lite mer tid ihop. 
Den där grå är allt bra speciell! 😂

De är ändå ganska fantastiska båda mina hästar! ❤

Jag filmade lite under våran lekstund som ni kan se här nedan. Tycker ni att det är roligt att se filmer på när vi tricktränar och leker eller vill ni hellre se fler ridfilmer?

- Lek & tricks
Nizze
2017-02-08 @ 05:41:24

Alltid kul att se era trix men även framgångarna i dressyren och lite annat smått och gott. //Nizze

Tilda
2017-02-08 @ 06:37:29

När kommer ni lägga ut de nya hästarna på försäljning?🙂

Svar: De kommer läggas ut till försäljning allt eftersom de har landat och känns redo för det.
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0