Friyay

Innan jag börjar sitta på oinridna unghästar vill jag gärna se till att styrning och framförallt broms funkar i tömkörning först. Natasja har haft en helt annan tanke om det där. Styrning går bra, men att stanna och stå stilla är totalt onödigt enligt henne. 😂

Idag föll äntligen polletten ner och hon insåg att det inte var så jobbigt att stå stilla större delen av passet. Tuff arbetsuppgift lixom... 😝 

Nitta gick superbra när jag red henne igår. Jag jobbade med att hon skulle gå stadigt rundad runt innerskänkeln på volt utan att varken flyta inåt eller utåt. Vi gjorde även massa övergångar mellan skritt och trav för att få henne lydig och kvick för hjälperna. 
Idag slapp hon ryttare på ryggen och fick istället arbeta i töm där hon fick galoppera en del för att stärka galoppen. 
Duktig ponny! 👍 

De nya ponnyerna fick komma in och löshoppa idag igen. I nästa vecka ska de flytta från lösdriften och in på stall så att jag kan komma igång med att jobba ordentligt med dem. 


Hubert fick sig ett bad igår för att bli fin inför att bli filmad och fotad idag. 
Han har haft en veckas vila nu och lite vila brukar göra susen för unghästar för att de ska få tid att smälta det de har lärt sig. Idag var Hubert superduktig!  Han hade mer framåtbjudning och tog båda galoppera när jag bad om det utan att jag behövde drivhjälp från backen. Det var trots allt bara fjärde gången han galopperade med ryttare! 
Fin liten prick! ❤

Ikväll släppte jag mina egna hästar i ridhuset en stund så att de fick springa av sig lite. 

Winstone, den klåfingriga fegisen, flyttade runt på grejer i ridhuset och blev sedan rädd för att sakerna inte stod där de brukade... Ibland är han inte så smart... 😂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0