Fantastiska unghäst!!

Macha är helt otrolig! Så himla lättlärd och duktig! 

Idag satt jag på hennes rygg för fjärde gången och vi tog första galoppen utan minsta problem och dessutom travade vi över bommar. Hon är så otroligt okomplicerad, men man märker ju hur mycket det gör att lägga ett bra grundjobb från marken innan man börjar rida. Då behöver inte inridning bli mycket mer komplicerad än såhär. 
Dock hör det inte till vanligheten att jag går såhär fort framåt när jag väl sitter upp.  Man får ju anpassa sig till individen och vissa hästar behöver betydligt längre tid på sig med små steg framåt, medans andra är väldigt öppna och trygga. Hade alla hästar varit lika smidiga som Macha så hade jag ju inte haft något jobb! 😂
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0