Jag älskar mitt jobb!

Att kunna njuta av en härlig barbackatur under arbetsdagen och veta att ja, det här är mitt jobb. Visst kan vi inte bara rida ut dagarna till ända, men det är ju underbart att kunna göra det då och då! Jag älskar verkligen mitt jobb!

Hans var så himla duktig idag! Första ridpasset ute på ridbanan och första passet då jag krävde lite mer av honom och bad honom om att söka sig fram till bettet. Han har jobbat en hel del i töm med att arbeta i form, men jag har inte bett honom om det under ryttare förut. 

Han är så himla lättlärd och positiv och hade inga som helst problem med att förstå vad jag ville och avslutade det ganska korta passet med att trava runt i en förvånansvärt stadig form. Massa guldstjärnor till Hans!! 
Imorgon får han vila och på lördag ska han visas för kund.


Den nya lilla ponnyn Britta var verkligen superfin idag!! Jag red henne på rakt bett idag som planerat och det gjorde susen! Hon vågade söka stöd på bettet och arbetade jätteduktigt! Hon var lugn och jobbade på i en stadig form i alla gångarter!  Väldigt fin i galoppen och gjorde fattningar från skritt! 
Hon är verkligen en trevlig och rolig häst att rida och är riktigt fin när hon slappnar av. Det ända jag skulle vilja få till nu är att hon ska kunna sträcka ut halsen framåt neråt till en lägre och rundare form, men man får ju ta en bit i taget. Hon har faktiskt utvecklats enormt på de tre gångerna jag har ridit henne. Jag kan inte begära mer än vad hon redan har gett mig. Så mysig ponny! 😍

Anonym
2017-03-31 @ 11:15:18

Härligt med ett bra jobb 😎

Svar: Verkligen! 😊
jennkas.blogg.se

Ellen - tävlingsryttare
2017-03-31 @ 17:55:26
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Så tjusiga hästar!

Svar: Ja det är ett mysigt gäng! 😊
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0