Ny teckning

Jag tränar mig själv i att göra mörkare teckningar, mer skuggor. Jag brukar ofta skugga ganska ljust, så mina blyertsteckningar ofta blir gråa. Men nu har jag gett mig an på att lära mig göra tydligare kontraster och mörkare skuggning. Dessutom försöker jag gå ifrån mina traditionella teckningar med djurmotiv och tecknar människor på olika sätt istället. 

Människor är svårt. Så svårt! Men jag älskar att plocka ut bara vissa detaljer att rita, inte vanliga klassiska porträtt. Att måla händer är fasen inte lätt, men jag tycker ändå att den här teckningen blev ganska bra med tanke på att det är något jag vanligtvis inte gör. 
Vad tycker ni?





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0