Nya stjärnan!

Jag har bara presenterat henne på mitt instagram-konto än så länge (@jennyekarlsson), men jag har alltså skaffat mig ett litet projekt. En oinriden 3 åring vid namn De Macha E. Hon är ett danskt varmblod efter Blue Hors Hotline - Hofrat - Gribaldi och ue De Noir - De Niro - Donnerhall. Riktigt bra stam! 👌

Hon var ordentligt tanig när hon kom, men att gå på sommarbete gör susen och hon har redan tagit sig i hullet. Än så länge jobbar vi bara med lägga en bra grund i hanteringen och lite vanlig uppfostran. Att stå uppbunden, bli borstad, lyfta fötterna, göra enklare nh-övningar och att gå på promenader.

Hon är en väldigt social och trevlig häst med bra gångarter och jag tror att detta kommer bli jättebra! ❤

B
2017-05-28 @ 23:17:31

Hur tränar du uppbindning? Behöver tips

Svar: Jag gör ingen stor grej av det. Där Macha går på bete nu finns inget stall så jag binder upp henne med ett rep runt en påle till ett skjul bara. Knyter inga knutar då utan lägger bara repet ett par varv runt. Om hon försöker kasta sig så tar det ändå emot så att hon lär sig ge efter framåt igen och inte lär sig att man kan slita sig och komma loss. Hon har försökt en gång, sedan har hon stått uppbunden utan minsta problem.
jennkas.blogg.se

B
2017-05-28 @ 23:17:33

Hur tränar du uppbindning? Behöver tips




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0