Uppdatering

Nu har ni inte fått höra så mycket om jobbet på ett tag. Just nu ekar det tomt i stallet eftersom alla saluhästar har flyttat till sina nya hem. Imorgon kommer det dock 7 nya hästar från Lettland i varierande unga åldrar.  

Där emot har turistsäsongen börjat så det blir en del körningar varvat med mysiga ridturer på körhästarna. Framförallt roar jag mig såklart med Sakko och Bruno. 
 
Sakko varierar körningen med att jobba i töm och att ridas markarbete. Han vill väldigt gärna springa runt med hög nacke och släppa ryggen så jag jobbar honom i töm och i ridningen med att han ska våga sträcka ut halsen framåt - neråt för att länga ut hela överlinjen och få upp ryggen. Han har släppt och jobbar riktigt fint nu! Dessutom är han ju så gudasnäll att jag har tagit med båda chefens döttrar på en ridtur ihop med mig på honom. Fantastiska lilla häst! ❤
 
Bruno har börjat dra vagn med turister nu och sköter sig bättre än man kan kräva av en liten 4 åring! Han är en riktig kämpe och är inte rädd för att ta i! När det blir tungt lägger han sig bara mer i selen och tar i lite till! Inte ens när han blir trött slutar han ta i! Han är helt otrolig den här lilla hästen! 💕
Vi har också varit ute på mysiga barbackaturer både för oss själva och med sällskap. Jag älskar min lilla Bruno! 😘
 
Vilket väder vi hade i förra veckan då?! Strålande sol och över 25 grader. Spenderade några timmar på stranden när jag hade en ledig dag och har njutit av vackra solnedgångar och skymningar. Vi bor helt fantastiskt vackert! 😍 
 
Elin
2017-05-31 @ 09:23:26

Vad hände med hästen Olimpika som var tillsalu för ungefär ett år sedan? 😊

Svar: Hon går på turridning i Dalsland.
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0