Bästa Bruno!!

Vi har börjat med en ny lek den här veckan, jag och Bruno. Vi har plockat av tränset och tränat på att rida i bara halsring. Dessutom har vi kunnat plocka av även halsringen och ridit helt utan någonting! Han är grymt häftig den här lilla 4 åriga Dölehästen! Han är helt fokuserad och lyhörd för mina hjälper och följer mig så himla bra i svängar och övergångar! Så himla häftigt! 

 
Jag har ridit några hästar tidigare i bara halsring (bland annat Prima) men inte ridit någon helt utan någonting (förutom att skritta Prima helt utan utrustning), men Bruno fixade det som den lilla stjärna han är! Jag älskar den här hästen och det är verkligen en speciell känsla av frihet och tillit när man kan kommunicera och ha kontroll över ett så pass stort djur utan en massa utrustning! 
Efter alla år med hästar så blir jag fortfarande fascinerad av dem ganska ofta! 💚
De två över bilderna är med halsring och de understa är utan halsring!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0