Clinic på Söderköpings Ryttarsällskap

I tisdags åkte jag, Sofie och Anna iväg till Söderköpings Ryttarsällskap med Bruno och Geten. Vi var inbjudna att hålla clinic där och det var riktigt roligt! Bruno och Geten uppförde sig exemplariskt och var verkligen superduktiga! De är ju bara 3 och 4 år och har aldrig varit iväg på något sådant förut så jag hade nästan förväntat mig lite scenskräck från dem, men inte då! Så stolt över dem! ❤

 
Vi började clinicen med att presentera oss och hästarna och sedan berättade Sofie om företaget och verksamheten, både remmalagen och försäljningsstallet. 
Efter det började jag och Geten visa upp hur vi tränar miljöträning med unghästarna. Bland annat att kliva upp på lastpall, gå över presenning, bli inklädd i presenning, paraply-träning och att kasta boll. När Geten var klar var det Brunos tur att visa upp liknande miljöträning men uppsuttet. Båda visade upp vilka klippor det verkligen är. Så himla coola och duktiga! 
 
Efter en liten fikapaus visade jag och Geten lite snabbt hur vi jobbar med inridning (det var endast 6e gången han reds🌟) och sedan selade vi på båda hästarna och visade hur parkörning går till genom att de fick dra harven i ridhuset. 
Geten var ganska trött i huvudet nu av alla nya intryck, men Bruno var fortfarande pigg och glad och fick avsluta vår clinic genom att ha dragkamp mot ett gäng ridskoleelever. När de var tio personer i änden av repet var det nästan en jämn kamp, men Bruno la sig i selen och tog i så att ena draglinan gick av. Lädret sprack rakt av! Han är en stark liten kämpe min lilla Bruno! Han tycker verkligen att det är kul att jobba och kämpar alltid på med samma glädje! Fantastiska lilla häst! ❤ 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0