Dressyrträning 1 november

 

I onsdags var det dressyrträningar på gården igen. Min mamma var här på besök och fick ställa upp som hästskötare och kameraman. 

 
Med Prima jobbade vi med att förbättra gångarterna och att stärka henne mer. Massa små detaljer som är så roligt att jobba med. 💜
 
Winstone fick jobba med massa övergångar och tempoväxlingar. Grunderna ska förbättras inför att vi ska höja svårighetsgraden för att nå de höga målen vi har satt till nästa år. 🌟
 
Macha fick fortsätta jobba med framåtbjudningen och att ta skänklarna bättre. Nu efter lite vila var hon mer positiv igen så nu kan vi jobba vidare med grundutbildningen. 👌
 
 
Här får ni kika på några filmklipp från träningarna med alla tre hästarna:
-
-
-



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0