Ibland måste man ta det lugnt

På senare tid har jag haft väldigt mycket att göra. Det har varit långa dagar, sena kvällar, stress och för lite sömn. Det tar tid att hålla igång tre hästar efter jobbet och jag sätter sätter ganska höga krav på mig själv när det gäller mina hästar. Jag har varit iväg på clinics, horse show och fest. Väldigt roligt såklart men även energikrävande. Allt detta har gjort att jag har känt mig tömd på energi, både fysiskt och psykiskt och i fredags rann det över. Kände mig helt slut och orkade inte med att vara social eller trevlig mot någon utan var bara på extremt dåligt humör och tårarna rann för mista lilla. 


Nu i helgen var första helgen på länge då jag inte hade något inplanerat och inga måsten. Jag sov bort halva helgen och har förutom det bara myst med mina hästar. Det var välbehövligt kan jag ju säga! Nu hoppas jag att jag är lite utvilad för att orka jobba vidare i veckan men jag får nog ta och dra ner på tempot ett tag framöver. Inte planera in för mycket och inte pressa mig själv till att göra mer än jag orkar. Jag vill hinna med så mycket som jag bara kan, men ibland måste man faktiskt ta det lite lugnt för att man ska må bra. 

Jag har i alla fall tre väldigt fina hästar som förgyller mina dagar! 💎
Tess
2017-11-06 @ 06:23:18
URL: http://trixiotess.blogg.se

Ibland måste man tänka på sig själv. Det viktiga är att du mår bra, för mår inte du bra så kommer det inte att fungera med den pressen du sätter på dig själv och dina hästar, tillslut så rinner det över och i längden så är det inte så bra, det kanske fungerar ett tag men det kommer det inte att göra för alltid. Ta det lugnt och stanna upp ibland :) <3 Ta hand om dig!

Svar: Ja jag försöker dra ner på tempot och ta det lite lugnare ett tag nu.<3
jennkas.blogg.se

Hanna
2017-11-06 @ 12:15:55

Har aldrig träffat någon som kämpar så mycket som du! Är så imponerad av hur mycket du klarar och orkar. Men alla behöver vi ta det lite lugnt i perioder. ❤️

Svar: Åh tack! ♥
jennkas.blogg.se

Nizze
2017-11-06 @ 17:30:51

Du är så duktig på det du tar dig för även om du tar det lugnare. //Nizze💖

Svar: Tack!♡
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0