Invigning av nya stallet och en trotsig unghäst

Mina stjärnor samlade i nya privatstallet

Idag fick vi klart det sista i nya stallet som har blivit ombyggt och vi har redan fått godkännande att vi får börja använda det! I eftermiddags blev det därför invigning och hästarna fick flytta in! 

Det här stallet hade spiltor med plats för 15 hästar, men eftersom vi inte använder spiltor speciellt mycket längre så har stallet stått tomt de senaste åren. Nu byggdes det om så att det istället blev plats för 9 hästar och det kommer vara lite utav ett privatstall. Mina tre hästar har flyttat dit, Annas två hästar Polly och Hannibal, lilla Birger såklart, Thereses Poga och även Bruno och Ambera är de hästar som kommer att bo där. Det blir nog riktigt bra det här!

Ombyggnaden av nya stallet

Efter jobbet och invigningen av stallet blev det en uteritt på Prima med Winstone som handhäst. Som sällskap hade vi Therese på Poga och vår nya praktikant som red gamla Ambera. 

Jag klippte Prima för andra gången eftersom pälsen har växt som ogräs. 
Red Macha som inte alls var på humör. Lite unghästtrots tror jag allt. Hon ville inte alls jobba utan försökte komma undan på flera olika sätt. Men det blir jobbigare att gå emot och försöka komma undan och då blir man svettig och trött. 
Trotsiga unghästar är inte så kul, men när man har kommit över tröskeln och trotsen släpper så brukar de gå bättre än någonsin! Det är bara att kämpa på och blicka framåt. Hon har ju ändå enorma kvalitéer den här hästen, så små motgångar som ett par dåligt pass är egentligen ganska oväsentligt. Hon kommer snart att visa vilken stjärna hon är! 😉




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0