Dressyrträning (med filmer)

I onsdags var det ju äntligen dags för höstens första dressyrträning, med fyra hästar dessutom! Tack till Lejon och Therése som hjälpte mig göra ordning hästarna före och efter samt att skritta fram och skritta av dem åt mig! ❤

 
 
Prima och Winstone tycker jag har utvecklats massor under sommaren så det var kul att Madde tyckte samma sak! Dessutom verkar det som att jag har undvikit att lägga mig till med små ovanor vilket jag brukar göra när vi har uppehåll i träningen. 
Madde kikade lite på det vanliga arbetet för att se vad som hänt sedan sist och hur vi ska jobba vidare under hösten. Övergångar, tempoväxlingar, stora volter, mindre volter, skänkelvikningar, öppnor, slutor och skrittpiruetter. Dessutom fick vi nu jobba med diagonalslutor vilket jag tycker är svårt men samtidigt jättekul! Med Prima har jag gjort det en del förut, men eftersom Winstone har haft lite jobbigt med framförallt högerslutorna så har jag hållt mig till att göra dem längs spåret för att få stöd och hjälp av väggen. Nu fick även han göra diagonalslutor (i skritt) och det gick faktiskt över förväntan! Dessutom tyckte Madde att det var dags att börja lite försiktigt med piruettjobb i galoppen!! Holy crap, min bebis börjar bli vuxen! 😱
-
-

Macha och Bruno gick sina allra första dressyrträningar och båda gjorde det med bravur! Macha som är riden så lite men ändå jobbade på så himla duktigt och balanserat! Det ska bli kul att se utvecklingen hos henne till nästa träning när hon har fått två veckor till på sig att ridas! Hon är helt fantastisk! 

 
Bruno var som vanligt att rida. Pigg och energisk och han fick lovord av Madde för att han var så arbetsvillig, mjuk och smidig och med väldigt aktiva bakben. Det är så kul med ett litet lurvigt kallblod som har så mycket energi och vilja. Älskar honom! ❤
-
-



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0