Fullt upp!

Jag hade min jobbhelg i helgen som var vilket innebär att sköta hela stallet själv med fodringar, utsläpp, insläpp och mockning. Dessutom jobbade jag några av saluhästarna, klippte Prima och Winstone och de två skulle ju även ridas. Jag var helt enkelt sysselsatt i helgen! 

 
I måndags var det vanlig arbetsdag med att jobba hästar hela dagen. Vi började även måla nya stallet som nästan var klart. På kvällen kom Louise för att hoppa Prima och efter det klippte jag Macha och hon fick löshoppa för att göra av med lite spring i benen. 
Geten & Bruno
 

Igår hade jag ont i magen på morgonen och stannade hemma ett par timmar. Under tiden löshoppade Therese saluhästarna på jobbet. Vi mockade sedan stallet och eftermiddagen spenderade vi med att måla allt som ska vara vitt i det nya stallet som var helt färdigbyggt då!

På kvällen klippte jag Poga åt Therese och sedan red jag mina hästar. 
 
 
Idag jobbade vi ett par hästar var, mockade stallet och målade sedan i nya stallet igen. Målade allt det vita en andra gång och började måla det svarta. 
På kvällen fick Prima och Winstone varsitt ordentligt dressyrpass och sedan hade jag filmkväll med min roomie "Lejon".
 
 
Imorgon ska vi försöka hinna med att måla allt det svarta i stallet en första gång. Vi kommer sedan att sluta lite tidigare för att sedan åka till Elmia för att se Jan Brinks clinic! 
 
På fredag är både jag och Therése lediga för att vi ska kunna spendera hela dagen på Elmia. Titta på tävlingarna, gå på mässan och på kvällen ska vi se clinicen med Peder Fredricson och Henrik von Eckermann. 
 
På lördag åker jag upp till Linda för att fira halloween hos henne! Det ska bli så kul!!
På söndag åker jag hem igen. Therese har hand om mina hästar över helgen och motionerar dem.
 
På måndag ska vi måla klart stallet om allt går enligt planen. Geten och Bruno ska badas, utrustningen ska putsas och bilen ska packas. På kvällen ska jag rida igenom Prima och Winstone och även Macha ska ridas då.
 
På tisdag jobbar jag halvdag i stallet och sedan ska vi åka med Bruno och Geten till Söderköping där vi ska ha en liten uppvisning på ridskolan. Ser fram emot det! 
 
 
Jag jobbar halvdag även på onsdag och på eftermiddagen är det dressyrträningar som gäller. Min mamma kommer och hälsar på så hon får ställa upp som hästskötare. 
Mamma stannar till torsdag och sedan är det bara fredagen kvar innan jag har en helt ledig helg då jag bara ska ta det lugnt och vila upp mig. Jag börjar känna mig lite sliten faktiskt av att hålla igång såhär mycket. Men man lever bara en gång! 😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0