Hoppmåndag

Idag kom Louise för att hoppa Prima och jag hoppade Winstone samtidigt. 

Det är så kul att se Louise rida Prima eftersom hon rider henne så himla bra! 
Jag älskar att hoppa Prima och hon har ju stärkt mitt självförtroende i hoppningen enormt mycket eftersom hon aldrig tvekar utan tar mig med över allt jag styr henne mot. Men att se henne under en hoppryttare där hon får komma ännu mer till sin rätt i hoppningen är otroligt kul! Idag lyste det i ögonen på henne och hon taggade till ordentligt! Hon tycker ju det är så himla roligt att hoppa! 💜
 
Winstone var en riktig liten stjärna idag! Jag gick utanför min komfortzon och vi lämnade åter igen bebis-höjderna och hoppade flera hinder som låg på 1 meter! Jag medger att det kanske inte var den vackraste ridningen från min sida, men han hoppade superduktigt och hoppade mig nästan ur sadeln! Nu ska vi försöka få lite kontinuitet med hoppningen så matte kan lära sig rida även på högre höjder och inte sätta på autopiloten och åka med. Då kan vi nog få till det lite snyggt också! 😉 
 
Några suddiga mobilbilder ser ni nedan. Vill ni se film så ligger det på min instagram @jennyekarlsson 
Jag och Winstone & Louise och Prima
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0