Klippning och körning

Nu är vi igång och klipper hästar på löpande band. Igår blev Bruno av med lite päls och idag har jag klippt Birger, Geten och Drogas. Skönt för hästarna att slippa bli så svettiga när de jobbar. 

 
Idag satte vi Geten för vagn för första gången. Han var jätteduktig så han är nog snart inkörd! 👌
Sist på dagen tog vi en tur med gamla Ambera framför rockarden. Jag har ingen aning när hon blev körd enbett sist (hon går ju bara i par annars) men hon tyckte det var superkul och sprang på med spetsade öron! Tror vi får göra det fler gånger med henne! 😉
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0