Fantastiska, underbara hästar!!

Mina hästar är bäst! Igår var en såndär dag där alla tre hästarna gick så bra att jag svävade runt på små rosa moln efteråt! ❤


Prima och Winstone fick jobba med en del svåra saker. Man måste utmana sig själv och ta sig utanför komfortzonen emellanåt. 
I vintras började jag nosa på bytesserier med Prima, men hon blev väldigt stressad av det och började trassla i bytena över lag så jag lade tanken på serier åt sidan och fokuserade på att bara få lugna och stadiga enstaka byten. Igår provade jag åter igen och vi fick till både byten i vart 4e och vart 3e! Långt ifrån perfekt, men hon höll sig lugn! Dessutom lekte vi med att i trav rida öppna längs långsidan ett par meter, sedan gå över till en diagonalsluta in till medellinjen och sedan räta ut och rida rakt fram. Svårt men kul! Hon är rätt så fantastisk ändå, min talanglösa kossa! 💜 

Winstone fick i traven jobba med skänkelvikningar på diagonalen, längs långsidan rida öppna, lägga en 10 meters volt vid B/E och sedan rida sluta resen av långsidan. Travslutorna har han haft lite svårt för men nu börjar de släppa! 
I galoppen gjorde vi några enkla byten, jobbade med den förvända galoppen och lekte lite med galoppombyten! De var inte helt rena, blev lite jämfotahopp med bak eller så kom bak i steget efter, men han fattar konceptet i alla fall! Älskade häst! 💙

Macha fick ett kort pass med skritt och trav och var så himla fin och duktig! Förvånansvärt stadig i formen med tanke på hur lite hon är riden. Hon är en liten stjärna den där! Tänk så fin hon kommer bli i framtiden! ❤

-



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0