Helgen för mina hästar

Igår kväll fick jag sällskap av Molly på en härlig uteritt med Prima och Winstone medans det mörkade ute. Mys, galopp och massa prat. ❤


Idag fick jag ridhjälp av Lejon som red Winstone samtidigt som jag red Prima ett pass i ridhuset. Lejon börjar hitta fler knappar på Winstone och mer styrka och kontroll i sig själv så det går bättre och bättre! Prima var riktigt mjuk och fin att rida och riktigt positiv och härlig! Imorgon ska Therese rida Prima samtidigt som jag rider Winstone. Skönt med lite ridhjälp ibland när man har tre hästar att hålla igång efter jobbet. Det tar ju några timmar varje dag.

Macha fick ett ganska ordentligt pass i töm ikväll och hon var riktigt, riktigt fin och energisk! Hon har utvecklat sin galopp helt otroligt mycket! Förut blev hon väldigt lång och framtung i galoppen, men nu bär hon sig fint och balanserat i uppförsbacke! Det är så himla kul att följa unghästarnas utveckling! Det händer så mycket hela tiden!
Imorgon är planen att jag ska ta mig upp på ryggen på henne igen en stund. Såren är inte helt läkta ännu, men hon är pigg och fräsch och störs inte av dem. Dessutom tycker hon att det är så himla roligt att jobba så det är lika bra att köra igång med ridningen igen. Hon är så nöjd när hon har fått arbeta en stund. Härlig häst det där! 😍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0