Mina fantastiska hästar!! 🌟

Igår fick Prima och Winstone varsitt pass. Prima fick jobba en del över tre upphöjda travbommar på medellinjen mitt i ridhuset. Jag red på en 8-volt över dem för att göra övningen lite svårare. Vänd in, rakrikta, bommar, ställ om, vänd. Prima är så kvick och lyhörd att det inte var några som helst problem. 

Winstone skulle även han få jogga över travbommar, men han var lite pigg, rann iväg  och slarvade med tassarna över så jag gav upp den tanken och fokuserade på lite ordentligare arbete en stund istället för att få mer fokus från hans sida. Han älskar ju arbete så han hade ingenting emot det! Jag kortade faktiskt upp stångtygeln på kandaret en stund även fast jag inte  hade tänkt göra det på några gånger till, men han tog det bra och jobbade på energiskt fram till betten. Ingenting är särskilt komplicerat med honom.
Något jag älskar med Winstone är hur lätt det är att variera formen och energinivån på honom. I alla fall när han har fått springa av sig den värsta överskottsenergin. Han kan gå från en hög form med enorm power till att sträcka ut halsen och stretcha överlinjen i ett lugnt och avslappnat tempo. Det är guld värt! 🌟


Idag var det Machas tur att bli riden och hon gjorde sitt bästa pass någonsin! Wow vilken häst det kommer att bli av henne! 
Allt satt där det skulle! Härliga igångsättningar fulla  med framåtbjudning, mjuka avsaktningar för sätet med bakbenen inunder sig, klockrena galoppfattningar, stadig och fin i formen med lätt kontakt fram till bettet. Vi jobbade även en del med tempoväxlingar, att bitvis skåla ur insidan mer och att flytta undan ett par steg för innerskänkeln. Fantastiska, underbara lilla fyraåring!! 💕




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0