Nytt år, nya tag!

Årets första arbetsdagar är avklarade och idag har jag hunnit med att motionera hela 15 hästar på varierande sätt! Hästarna på jobbet sätts igång efter att ha fått ta det lite lugnt över jul och nyår. Även mina egna hästar ska börja sättas igång nu efter några veckors vintervila. Prima och Winstone har raketbränsle under tassarna. Tur att unghästen Macha är lugn i alla fall! 😂


Här ovan ser ni Lingvist. Han har lagt på hullet, fått mer energi, mjukat  upp kroppen och är nu riktigt trevlig att rida och inte alls tung trots sina 178 cm (jag är 163cm)!

Här har ni ett helt gäng av mina kompisar!  
Skäckarna Hawaii och Bomber tränar på att ha sadel och träns på sig och vi tränar lite häng och kläng  från pallen.
Bruno och Geten fick busa av sig överskottsenergin lösa i ridhuset idag vilket var väldigt uppskattat och de var mer i luften än på backen ett tag.
Jolanda tränar på att vara lyhörd och göra övergångar mellan skritt och trav i longeringen. Idag fick hon även möta den fasansfulla presenningen och då lekte hon rymdraket! 😂
Lilla Gulivers har jobbat på töm och jag ska rida lite nu i slutet av veckan. Han är så himla lugn och duktig den lilla bebisen!
I mellandagarna fick vi hem 6 fjordkorsningar av varierande storlek och ålder och de lite äldre fick bekanta sig med ridhuset idag  genom lite löshoppning. Vi har även fått ett b-ponnysto med föl vid sidan och två söta lamm som heter Svea och Bo.

Mina tre hästar fick löshoppa ikväll för att göra av med den värsta toppen av energi inför att de ska sättas igång. Tydligen var det det roligaste de någonsin har gjort för det fanns ingen stopp på dem. De sprang varv på varv runt i ridhuset och över de små hindren tills jag tillslut fick muta dem med morötter för att de skulle stanna upp! Galningar!! 😂 Det blir  spännande att sitta upp på dem till helgen! Wish me luck! 😉






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0