Dressyrträning och positivt besked

Vi börjar med det positiva. 
För några veckor sedan blev Winstone halt på grund av en smäll på framknät. Den tydliga hältan gick över efter ett par dagar men han fick vila ett par veckor. Vi har sedan fått jogga väldigt försiktigt på raka spår eftersom han visade en liten liten markering ibland på böjt spår. Nu är han äntligen helt fräsch och vi kan utöka passen och lägga till galopp! 💙


Igår var det dressyrträning med Prima igen. Hon har varit superfin hela hösten, skött sig bättre än någonsin och kännts så ridbar och ambitiös! Igår var vi dock inte helt samspelta och hon hade mycket humör vilket gör att hon blir mycket mer svårriden. Egentligen gick det inte så speciellt dåligt, men känslan var inte helt bra och det stör mig lite. 
Men Prima är ju som Prima är och ibland har hon dagar då det inte riktigt funkar, men de kommer ju mer och mer sällan hela tiden och i det stora hela är hon förbaskat bra just nu. 


Nizze
2018-11-23 @ 06:09:21

Kul att läsa om dig här igen. Bra att du påminner på insta. 💖




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0