Dressyrträning 20/2-19

Winstone var superfin på träningen idag! Vi jobbar ju fortfarande med att bygga upp honom igen efter flera lugna månader men styrkan börjar komma tillbaka och vi kan träna lite mer ordentligt nu.
Idag jobbade vi med lite småsaker i formen, rakriktningen, tempot/takten, övergångarna och några skänkelvikningar.
Han blev ganska trött i slutet så det märks att han har tappat styrkan och orken. Huvudet vill mer än var kroppen hänger med på, men det ska ju snart vara åtgärdat. 😉
Men visst är han snygg min fantastiska lilla häst?





Sofie red ju Prima på dagens träning och jag måste faktiskt säga att det gick bättre än jag hade förväntat mig. Prima skötte sig utmärkt och Sofie red henne jättebra så det var riktigt kul att se!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0