Kall fotografering

Idag bestämde jag och Tess att vi skulle fota lite nya bilder på mina hästar ute i snön, men usch så kallt det var!
Jag red Prima ute på fältet och i den kalla vinden blev mina händer så stelfrusna att Prima klagade över att jag blev för hård i handen. Det är inte lätt att vara mjuk och följsam när man tappar känseln i händerna och Prima är inte direkt förlåtande av sig. Passet i sig gick väl inte jättebra, men det blev nog några fina bilder ändå! Här nedanför är en av bilderna, fler får ni se när jag har fått alla från Tess.


Med Winstone ville jag inte rida ute på åkern eftersom jag fortfarande ska vara lite försiktig med honom och att då rida i snö och halka ute på en ojämn åker känns rätt onödigt. Istället blev det uppställda bilder under ryttare ute i snön på ridbanan och sedan försökte Tess få till några ridbilder på oss i ridhuset, men det är rätt så mörkt och tråkigt att fotografera i vårat ridhus, så vi får se om det blev några bra bilder där ifrån.
Ridmässigt kändes han fin, pigg, fräsch och energisk. Jag längtar tills vi kan trappa upp träningen ytterligare ett snäpp så jag kan fortsätta utveckla honom. Han ger en sån fantastisk ridkänsla den här hästen! 🌟
Screenshot från ett videoklipp från dagens pass. Är han inte läcker?!? 💙




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0