Sammanfattning av början på det nya året

Jag tappade bort bloggandet lite när mina hästar trappades ner för vintervilan och sedan kom jul och nyår med några lugnare veckor på jobbet. 
Men nu är vi alla igång ordentligt igen och jag ska försöka ta tag i det här med bloggandet ifall någon är intresserad av att läsa lite mer om vad jag gör än de korta beskrivningarna till bilderna som jag lägger upp på min och jobbets Instagram @jennyekarlsson och @stallroempke

Vad tycker ni förresten är mest intresseant att läsa om? Det jag gör med unghästarna på jobbet eller det jag gör med mina egna hästar? 

Här kommer nu en liten sammanfattning av årets första månad:

Prima 
Prima fick ett par veckors vila över jul och nyår och sedan började vi jogga igång igen och red första dressyrträningen för två veckor sedan. Hon var verkligen superfin på träningen och fortsätter att gå som en klocka utan några direkt märkbara bakslag. Det märks att hon har blivit vuxen på riktigt det senaste året och sköter sig som en "normal" häst, haha! 
Men vi har inte trimmat dressyr så värst mycket ännu i år, utan lekt ganska mycket. Vi har joggat barbacka, hoppiskuttat, tränat på att trampa i töm och så har vi ridit en del utan träns och då har vi både hoppat och tränat tornerspel med endast halsring och hon är så jäkla häftig, min älskade häst! ❤️

Winstone
Även Winstone fick vila över jul och nyår och sedan har vi successivt  utökat ridpassen och fokuserar nu på att bygga upp styrkan igen. Han har också fått jobba lite med att trampa i töm och även provat lite under ryttare och han är en riktigt liten stjärna som hela tiden vill göra rätt! 
I onsdags red vi första dressyrträningen på nästan 4 månader och det tyckte vi båda var skoj! Med min tränares hjälp kom jag åt honom där han suttit lite fast när vi bara har fått rida på raka spår så länge, och när han släppte där blev han sååå fin, luftig och bärig! Underbart!

Jobbet 
Ja, vad ska jag berätta om jobbet... Några hästar är tingade, några har redan flyttat till nya hem och några nya hästar har anlänt. Alla nyblivna 2 åringar har redan fått vänja sig vid sadel, Atakk och Vimpel har blivit inridna, en del av unghästarna har vi passat på att rida ut på när väglag och väder har tillåtit det, Estreia har fått prova på tornerspel och min favorit Radenija har lärt sig hoppa utan att vara rädd för bommarna. Jag ska börja skriva lite mer om varje individ så att ni kan följa med i deras utveckling. 

Halle
Halle är en D-ponny som står inackorderad i stallet. Jag har ridit honom litegrann nu det senaste och han har blivit riktigt fin. Han är en mycket trevlig ponny, men är smart och försökte testa mig i början men nu har han insett att det inte är lönt, så nu sköter han sig himla bra! Vi har både trimmat dressyr och hoppat och jag gillar honom skarpt. 

Anonym
2019-02-02 @ 07:30:44

Jag är mer intresserad av dina hästar än jobbet 😀




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0