WE

Idag satte vi upp en liten bana i ridhuset och tränade på några moment från teknikbanan i Working Equitation.


Anna ska åka på en liten tävling i WE i slutet av nästa månad och jag tänkte att det kunde vara kul att följa med och prova på jag med! Jag har bara provat WE en gång förut och det var när vi var med på en clinic/prova på-träning för några år sedan, men vi ska försöka komma iväg och träna i alla fall någon gång innan tävlingen.

Själva tävlingen är bara i lätt klass så svårighetsmässigt är det inga som helst problem för mig och Prima, eftersom vi egentligen ska tävla medelsvår på vanlig dressyrtävling och dessutom har vi ju tränat tornerspel litegrann i några år. Men det blir bra träning för Prima eftersom det var länge sedan vi tävlade nu och hon lätt kan bli spänd och lite  oridbar på tävling. Dessutom är det ju kul att prova på något nytt och annorlunda!

Är det någon av er som läser bloggen som har tränat eller tävlat i WE?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0