4 hästar

Igår gick Winstone ett jäkligt bra dressyrpass! Han dansade fram som en dröm och var så himla fin! Väldigt energisk och med turbomotorn påslagen under hela passet. Han är så himla häftig att rida då! Min fantastiska häst! 💙


Åkte sedan ner till Hästgården för att provrida Hannas lilla B-ponny Quickstep. Han är mest körd (tävlad enbett, par och fyrspann) och inte mycket riden, så Hanna ville att jag skulle prova och se hur han var under ryttare. 
Han är en riktigt häftig liten ponny, väldigt pigg och jäklar vilken stor och balanserad galopp han har! Av förklarliga skäl hade han lite svårt att förstå kopplingen mellan hand och skänkel i början, men polletten föll ner efter en stund och han var verkligen jätteduktig! 🌟

Fick sedan hjälp av Hanna när jag skulle rida Macha. Jag har bara suttit på henne två gånger innan, den första gången stillastående och den andra gången skrittade vi några steg. Jag lagt ganska mycket tid på tömkörning ett tag och nu var det alltså dags att ta sig upp på ryggen igen. Hon kunde inte ha skött sig bättre än hon gjorde! Hon var helt lugn och avslappnad, lyssnade fint och vi kunde faktiskt trava i båda varven utan moraliskt stöd av longerlinan! Så duktig!! ❤

Sist på kvällen var det Primas tur att motioneras. Hon var riktigt fin, mjuk och arbetsvillig och vi lekte med lite mer samling vilket jag fick väldigt bra respons på i traven! Hon är ganska häftig den här hästen! Dessutom är det ju helt underbart att rida i skymningen under dessa ljumna sommarkvällar! 💜




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0