Fullt upp!

Jag hade önskat några extra timmar på dygnet. Det hade underlättat nu när jag har fullspäckat schema och försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag börjar bli lite trött nu så det ska bli skönt med den årliga mini-semestern ihop med Hanna och "Lejon" nu till helgen. 

Det tar lite tid att hinna med tre hästar utanför jobbet, hinna träna själv med styrketräning och jogging och att vara social med sina vänner. Dessutom måste man hinna äta och sova lite emellanåt också har jag hört... 

Igår gick jag upp tidigt för att hinna tömköra Macha innan jobbet. Vi jobbar vidare med att installera styrning och broms. Efter jobbet (ca kl 18) kopplade jag på transporten efter bilen, hämtade in Prima från hagen och åkte fram till skogen för att rida på långritt med de andra tjejerna. 11 ekipage var vi som red i 2,5 timme och det var riktigt härligt! Prima var såklart lite knäpp som vanligt och studsade omkring men hon var ändå lugnare än jag hade förväntat mig, vilket var skönt. Jag slapp sitta löst då. 😂 
Var hemma igen vid 22-tiden, lastade ur hästen, mockade ur transporten, packade ur bilen, satte staket för att dela av betet på baksidan och sedan tömkörde jag Winstone ett lite lättare pass. 
Jag var inte hemma före midnatt. 

Idag var jag åter igen uppe tidigt för att hinna tömköra Prima och rida Winstone på morgonen innan jobbet. Prima var nog lite trött idag. Hon låg och snarkade på stranden när jag kom för att hämta in henne från hagen. Winstone gick riktigt bra och kändes verkligen superfin! 

Efter en jobbdag som både bjöd på strålande sol med sommarvärme och spöregn med åska och stormbyar har vi varit på bio och sett två filmer; Dumma mig 3 och Wonder Woman. Den första var lite smårolig men inte alls lika bra som de tidigare filmerna och den andra filmen var faktiskt betydligt mycket bättre än jag hade förväntat mig. 

Imorgon blir det ännu en lång dag. Jag ska hinna träna två hästar på morgonen innan jobbet och måste sedan sluta tidigare för att hinna till styrelsemöte på ridklubben. Har en häst kvar att rida när jag kommer hem där ifrån och sedan måste jag packa innan jag lägger mig för vi åker tidigt på fredag morgon.


Någon som förstår att jag är lite trött?
Nu är klockan redan över tolv på natten och jag ska skynda mig att färga håret innan jag hoppar i säng. Jag vet inte när jag ska hinna med det annars.
God natt!

Nizze
2017-07-06 @ 10:13:58

Fullt upp men var rädd om dig.💖




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0