Skit-hästar!

Ibland blir det inte riktigt som man planerat när man har med hästar att göra. Igår kväll var alla mina tre hästar väldigt billiga... 

Jag kom precis tillbaka till gården efter en uteritt på Winstone och red förbi mina hästars hage när Macha bestämde sig för att det var en bra idé att hoppa över staketet och följa med oss. Prima tvekade i några sekunder innan hon kom på att hon inte ville bli lämnad själv i hagen så även hon hoppade över staketet och kom springande efter oss. 
Helt plötsligt hade jag två lösa hästar och en väldigt uppjagad Winstone runt mig. Lyckades få in Winstone i stallet, fick på en grimma och tog av sadeln. Gick ut för att få tag i de andra två och släppte tillbaka dem i hagen. Winstone var så uppe i varv att han under tiden lyckades slita sönder både grimman och uppbindningen i stallet samtidigt som de andra två sprang bort till andra änden av hagen och hoppade ut igen. Så hade jag tre lösa hästar som sprang runt som vildhästar på gårdsplanen. Lyckades valla in dem i en annan hage så de var instängda en stund medan jag fixade med staketet och satte upp ett extra staket i hörnan där de hoppade ut. Att sätta staket kl 23 var kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig... 
När jag sedan skulle flytta tillbaka hästarna till deras hage så sprängde Prima grinden till den tillfälliga hagen. Stor suck!!
Prima fick då bli instängd i ridhuset medan jag lagade grinden och de andra två stod och skrek i sin hage eftersom de var så otroligt ensamma tillsammans. 

Ibland funderar jag på om man skulle byta hobby till något lite lugnare. Att samla på frimärken till exempel... 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0