Alla samlade

Igår flyttade Macha från betet i dungen och upp till gården. Hon har tagit sig ordentligt i hullet under de fyra veckorna hon har varit i Sverige nu men hon behöver fortfarande lägga på sig mer och kommer fortsätta gå på bete hela sommaren i vår stora fina sommarhage tillsammans med Prima och Winstone. Ihopsläppet igår gick jättebra. Winstone har inte gått ihop med någon ny häst på 1,5 år och såklart var jag lite orolig med tanke på skaderisken men det var väldigt lugnt. Macha verkar komma bra överens med sina nya kompisar och Winstone tycker det är jättekul med en ny tjej!


Idag tog jag Macha till ridbanan på morgonen innan jobbet. Vi jobbade med röstkommandon i longering vilket fungerade fint och avslutade sedan med att jag tog fram pallen och klängde lite på henne från båda sodorna. Hon tyckte inte det var konstigt alls utan stod snällt stilla. 

Idag har jag även mätt henne och hon var hela 168 cm! Hjälp vilken bjässe detta kommer att bli! Winstone var bara 162 cm som 3 åring och är nu 170 cm! Jag gissar på att Macha kommer sluta på 175-180 cm ungefär! Hjälp! Jag som gillar små ponnyer... 😂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0