Prima, Winstone & Macha

Någon som är sugen på lite uppdatering om mina fina hästar då? 😉

De har alla tre fått ta det lite lugnt nu när jag har varit iväg och haft en del annat att göra, men nu ska vi köra igång ordentligt igen!

Prima har känts riktigt bra sedan min kusin var här och gav mig lite tips. Hon är riktigt mjuk och lösgjord nu men har fått lulla runt med lite lättare barbackapass ute på åkern vilket hon trivs med. 
I förrgår blev det ett lite ordentligare pass på ridbanan igen med kandaret på och hon var samarbetsvillig och fin! Igår blev det en barbackatur ute som avslutades med bad i sjön! 💜

Winstone var halt när jag kom hem från min tripp till Stockholm och blev satt i sjukhage. Han blev bra på några dagar men har ändå fått några veckors helvila och nu har vi börjat jogga igång igen. Han är lycklig över det! 💙

Macha har tagit sig ordentligt i hullet nu med bra bete dygnet runt och hon börjar bli riktigt fin! Hon har provat på att löshoppa vilket hon tycker är skoj och jag har även suttit på henne två gånger nu vilket hon har tagit med ro. Nu ska hon få tömköras en period innan jag fortsätter med inridningen. Hon är en himla härlig häst! Så cool och social! ❤

Tess
2017-06-29 @ 21:14:26
URL: http://trixiotess.blogg.se

Inte en dag för sent med uppdatering på den här bloggen... Som jag saknat att läsa om vad du styr med :)

Svar: Haha ja det ska bli bättring nu! 😜
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0