Macha

Hon har ett himla härligt psyke den här hästen. Jag har inte jobbat alls mycket med henne ännu. Vi har gjort lite enkla nh-övningar, tränat på longering och tagit några promenader tillsammans. Hon traskar snällt iväg från sina kompisar utan minsta problem och tycker att det är kul att promenera i skogen. 

Jag har redan börjat vänja henne vid att ha saker på sig och hon har nu haft benskydd, träns och schabrak med en longergjord runt magen. Inga större konstigheter där inte. Men det ska bli skönt att få hem henne till gården nästa vecka så att jag kan jobba henne lite mer ordentligt på bättre underlag. Men det känns inte som att inridningen kommer bli några bekymmer för den här lilla bönan och jag längtar redan efter att få sitta på hennes rygg! 😉




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0