Skoning

Jag är ingen hovslagare, men jag har tappskokompetens från när jag gick gymnasiet. När jag sedan efter gymnasiet jobbade i ett galoppstall fick jag faktiskt sko en del, inte bara tappskor utan hela skoningar. På senare år har jag dock inte skott speciellt mycket men lite utav det jag kunde sitter fortfarande kvar faktiskt. Igår skodde jag om Macha själv och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet:

Macha hade otroligt dåliga hovar när hon kom till Sverige i våras. De var söndertrasade och fulla av sprickor. Nu har det dåliga nästan växt ut helt och hovarna är fina utan en enda spricka! Tänk vilken skillnad det kan bli med bra foder/bete och lite skor! 👌

Anonym
2017-10-18 @ 18:41:09

Du skor mina tappskor och de sitter som gjutet 👍🏻

Svar: Hoppas de fortsätter sitta kvar då 😉
jennkas.blogg.se

Nizze
2017-10-18 @ 20:19:03

Du glömde rosa naglack.😜

Svar: Nej usch! 😂
jennkas.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0