Hur Macha ser på farliga saker:

Det stod en gammal träsoffa full med bråte tillfälligt utanför stallet och Macha fick syn på den i mörkret.
Macha: Du, det står någonting där!
Jag: Ja, jag vet. 
Macha: Den är ju skitläskig! (Snarkar och blåser luft ur näsborrarna) Kan vi undersöka den??
Jag: Okej, varsågod, gå och titta på den du.
Macha: Du matte, den var inte farlig! 
Jag: Nej, jag vet. Ska vi gå nu?
Macha: Nej jag har inte undersökt allt ännu! Den är jätterolig! Kolla här! Det låter om jag pillar på den här saken! 
Jag: Jaja, är du klar snart så vi kan gå?
Macha: Nä, jag vill leka mer med den! Den är så skojig! 

Det finns inte mycket som skrämmer den där nyfikna hästen! 😂





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0