Dressyrträning och uteritter med med Molly

I fredags red  jag dressyrträning med båda mina hästar. 

Winstone satt lite fast i högersidan i galoppen så det jobbade vi med genom att variera ställningen åt höger och vänster om vartannat både i den vanliga galoppen och i den förvända. Mycket nyttigt att kunna göra det. I traven var han wow! Jag trodde att han skulle vara lite trött efter att de har börjat sova ute på nätterna, men han var allt annat än trött! Han var så energisk och pigg att jag knappt hängde med! Han är så häftig den här hästen! 👑 

Prima är verkligen så jäkla bra just nu! Så ridbar och så positiv! Hon utvecklas enormt mycket nu, även fast vi mest slipar på grundarbetet för att få allt att sitta så perfekt som möjligt. Med Prima har det mesta arbetet känts lite som att jobba i uppförsbacke och vi har fått kämpa ordentligt båda två. Men det senaste året har det ändrats och allt har flytit på väldigt bra och speciellt nu känns allting helt plötsligt så lätt! Hennes gångarter utvecklas hela tiden nu och hon är så reglerbar med takt, tempo, steglängd, energi och schwung! Tänk vilken häst det har blivit av min hopplösa kossa! 🌟


I helgen var Molly här och hälsade på så vi passade på att mysa med en sen uteritt i dimman i lördags kväll, smaskig brunch hemma hos mig och Chrisse igår förmiddag och sedan en härlig uteritt ner till stranden med bästa hästarna! Det var mysigt och det ska bli fler sådana mysturer med Molly och hästarna i sommar!  ❤






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0