Hej igen!

Jag tänkte göra ett försök till att börja blogga igen.  I alla fall ett par inlägg i veckan till att börja med.

Det har hänt en hel del sedan jag bloggade sist. Bland annat så sålde jag Macha i början av april och hon bor nu mera i Växjö. Hon verkar trivas bra och hennes familj är väldigt förtjusta i henne så det känns väldigt bra. Jag saknar henne men samtidigt är det skönt att bara ha två hästar att fokusera på och få mer ork och tid över för annat. Nu får jag fortsätta följa Machas utveckling på håll istället och det ska bli spännande att se hur hon kommer utvecklas i framtiden. 


För en dryg vecka sedan flyttade jag och Christopher ihop och blev sambos i en mysig marklägenhet här på ön. Vi trivs redan jättebra men det känns lite konstigt att inte bo på gården längre. Jag har ju ändå bort där i nästan 8 år! 


Winstone och Prima tuffar på och utvecklas fint båda två. Prima känns bättre än någonsin! De fick båda två lite halvledigt förra veckan eftersom vi hade fullt upp med flytten men på fredag är det dressyrträning igen! I natt var även första natten då alla hästar fick sova ute. Så härligt och hästarna uppskattar det!



Jag var ledig från jobbet hela förra veckan vilket var skönt, men det var även skönt att komma tillbaka och jobba i måndags. Jag tycker ju om mitt jobb. 😉Remmalagshästarna har flyttat ner till Hästgården och Kungsgården för nu drar säsongen igång igen! Idag åkte även första lasset med unghästar iväg till sommarbetet på fastlandet. Känns verkligen som att sommaren är på väg nu och det är otroligt tacksamt efter den långdragna vintern vi fick.


Under gårdagen jobbade jag totalt med 10 hästar (inklusive mina egna). Det är ett ganska lagom antal att hinna med under en dag och tanken är att det ska bli likadant idag. Zemaitukan Nilas fick ett ridpass där vi jobbade med att bibehålla fokus på arbete och inte hålla koll på vad de andra hästarna gör i hagarna runt omkring. Det går bättre och bättre och igår fick han en guldstjärna för att han kunde behåll fokus på rätt sak och bibehålla en lång låg form i flera varv åt gången! 
Zemaitukan Grantas fick bara springa på lina eftersom han har fått ett sår vid sadelgjordstaden. Han verkade dock väldigt nöjd med det och vi passade på att träna på galoppen utan ryttare. 
Öselponnyerna Traama och Telli fick varsit litet pass under ryttare. Traama tränade på start och stopp i skritt och Telli fick träna igångsättningar till trav och att trava med egen motor. Duktiga båda två!
Öselpojkarna Atakk och Vimpel blev longerade med sadel och träns och fick springa av sig lite energi. 
Electric Fire blev longerade med sadel och avslutade med lite häng och kläng från pallen. Idag har hon åkt iväg på sommarbete. 
Birger fick en körtur ute i det härliga vädret och det var en pigg och glad liten ponny som sprang med spetsade öron och helst bara ville galoppera!
Mina egna hästar fick varsin uppskattad uteritt och det var ordentligt med fart i benen på båda två! ❤


Kom hem ganska tidigt från stallet igår så kvällen spenderades med min lilla familj med picknick nere vid hamnen i solnedgången. Så mysigt! ❤





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0