Hoppning

Igår blev det lite banhoppning med Prima. 
Jag brukar hoppa henne ungefär en gång i veckan, mest gymnastikhoppning med kombinationer och studs, men emellanåt blir det lite mer ordentlig hoppning. 

Prima älskar att hoppa och hoppar allt man styr henne mot! Små hinder tycker hon dock är lite fjantiga och onödiga så hon vill ha lite högre höjder. Det har gjort att jag som är lite höjdrädd i hoppningen har lärt mig att våga styra på de lite högre hindren eftersom jag litar på att hon tar med mig över även om jag blir feg och passiv i anridningen. 

Jag känner mig faktiskt lite sugen på att komma ut på lite hopptävlingar med Prima. Det kanske inte blir i år, men jag skulle vilja starta henne upp till 1,10-klasser framöver. Vi har tävlat några pay and jumps upp till 90 cm förut, men jag skulle alltså vilja prova att tävla hoppning på riktigt. 
Vi får väl se om det blir av 😉





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0