Miljöombyte


Runt stallet har vi inte så roliga ridvägar (förutom stranden förståss) och ibland längtar jag riktigt mycket efter att kunna rida ut i skogen. Idag lastade vi därför in Prima och ponnyn Aala i transporten och åkte fram till skogen för en mysig uteritt ihop med praktikanten.

Vi skulle ändå åka fram till Kungsgården vid hamnen för att smörja lite selar inför remmalagssäsongen och passade därför på att ta med oss hästarna när vi ändå skulle dit. Efter ridturen fick hästarna stå i stallet och vila medan vi smörjde selar innan vi åkte hem med hästarna igen. Mycket smidigt tycker jag och en härlig tur med nöjda hästar!










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0