Tävlingsplanerna

Det är 9 dagar kvar tills årets första tävling. Jag och Prima tränar program och programdelar för fullt! 

Hon känns riktigt fin och ridbar och jag håller tummarna för att det håller i sig även på tävling! Dock var det en dag under veckan när jag red igenom programmet en gång då det inte kändes bra alls utan mest flamsigt. Jag skrittade en stund och funderade över varför och kom fram till att det var ju jag som bara åkte med och styrde runt vägarna, jag RED inte. Då är det inte konstigt om Prima mest flyter omkring lite flamsigt. 
Gör om och gör rätt. Jag red igenom programmet en gång till och faktiskt red min häst och helt plötsligt kändes det jättebra! Tänk att man efter så många år som ryttare ändå kan glömma bort att rida och undrar varför det inte går bra då, haha! 

Idag tränade vi programdelar och Prima var så himla mjuk och följsam i allt! Vi tränade på 10 meters volterna i trav och galopp, skänkelvikningarna, förvända galoppen, halt från galopp, uppridningar på meddellinjen och att kunna skritta lugnt och sansat på kort tygel utan att takta mitt emellan olika övningar. Noga med alla detaljer och få till varje del så perfekt vi bara kan. 

Idag anmälde jag även oss till vår första regionala msvC som vi ska rida i maj! Hur kul är det inte att äntligen ta klivet upp på medelsvår nivå på riktigt?! 

Här nedan ser ni hur tävlingsplaneringen ut för året. Sen kan ju allt hända på vägen, men det är viktigt att ha en plan och planen är alltså att fokusera på Prima under våren och Winstone till hösten. Båda hästarna ska gå msvC och målet är att klara kvalnivån (62%) till msvB så att vi kan kliva upp till den nivån nästa år!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0