Tävlingsritten

Jag är fortfarande lite i chock och lite på små rosa moln efter gårdagens placering i vår första tävling på två år! 

Som jag skrev i gårdagens inlägg så var ju Prima väldigt lugn, ridbar och jätteduktig hela dagen igår och det var så himla kul! 
Kolla bara på hur fin hon var:


Eftersom hon var så lugn och jag inte ville trycka på henne för mycket med risk för att tappa lugnet så fick vi ju inte så höga poäng på längningarna. Men vi fick många 7or och till och med tre 8or, bland annat på sista uppridningen! 
Vi red ihop 66,250% som alltså gav oss en 2a plats, inte alls långt efter vinnaren! Vilken revansch från att bara vara spänd och oridbar! Det känns som att vi med gott samvete kan ta steget up till msvC på nästa tävling. Hoppas hon sköter sig lika bra då! 💜

Kommentaren från domaren på gårdagens ritt:
Välriden uppvisning på en lydig häst i stadig form. Kunde trycka på mer och visa mer elasticitet. Mjukt ridet!



Nizze
2019-04-25 @ 06:00:00

Grattis!
Vad bra att hon sköter sig efter alla motgångar. Du är fantastisk och envis. 🥰




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennkas tävlingsblogg

På den här bloggen skriver jag av mig om tävlingarna med mina två dressyrhästar, halvbloden Winstone (12 år e. Highcruiser) och Prima Q (16 år e. Qwintus). Vi tränar och tävlar på Medelsvår B-nivå, men till vardags roar vi oss även med lite hoppning, trickträning, miljöträning och frihetsdressyr för att variera arbetet och ha roligt ihop!

RSS 2.0